Како да избереш СУП (Stand Up Paddle)

СУП (Stand Up Paddle) е најбрзо растечкиот спорт на вода во светот. Забавен е, имате одлично вежбање и што е најважно, лесно може да се научи. Сепак, изборот на вистинската даска може да биде голем предизвик…

Лаирд Хамилтон, легендарниот сурфер, бил виден во Малибу 2004 година како стои на даска и весла, држејќи го американско знаме, но овој спорт е познат со милениуми на Хаваите, Перу и Африка. СУП за прв пат бил документиран во 2013 година како спорт со најмногу почетници во САД.

СУП може да се практикува на скоро секое водно тело – океани, мориња, езера или дури и на базени. Спортистите обично носат воден костум, во зависност од видот на водата и температурата на воздухот. Тоа е одлична вежба за целото тело и е добро прифатена од луѓето на сите возрасти. СУП-овите се многу лесни за учење и не бараат посебни техники или претходно познавање на сурфање. За време на СУП се трошат многу калории. Во зависност од интензитетот, во зависност од интензитетот се трошат помеѓу 400 и 1500 калории на час. Мускулите кои најчесто се користат се: мускулите на грбот, рамената, рацете, стомачните, како и мускулите на нозете и вратот. СУП е вежба за целото тело, исто така, ја подобрува рамнотежата и делува смирувачки на менталната состојба. Оваа вежба не влијае многу на лигаментите и зглобовите, го намалува стресот, го подобрува фитнесот и кардиоваскуларното здравје. Бидејќи многу време се троши на вода, SUP е одлична можност да се поврзете со природата и да соберете што повеќе витамин Д во телото.

За да започнете со овој забавен спорт, потребна ви е широка и стабилна даска за сурфање и мирна водна површина. Многу луѓе започнуваат, но престануваат затоа што даската е премала. За да не сте тоа вие, изберете даска што е доволно широка на која ќе можете да стоите стабилно после само неколку обиди.
Другото парче од опремата е веслата (лопатката). За најудобно веслање, држете го врвот на лопатката со едната рака и центарот со другата рака за да имате доволно простор.
Опремата што ќе ви биде потребна за СУП е едноставна. Даските се наоѓаат во различни форми и големини, но главно постојат неколку форми на SUP даски.
All Around даските се најчесто користената форма, бидејќи е совршена за почетници и е разноврсна во сите временски услови.

• Формата на надувување е најлесна за пренесување и чување, бидејќи кога ќе ја издувате, има големина на вреќа за спиење.
• Обликот на риба на даската е подолг и поширок затоа што е дизајниран за риболов. Тој е доволно широк за бесплатно сурфање, но има и доволно простор за целата дополнителна опрема за риболов.
• Обликот на јога е исклучително удобен и широк облик на табла за сите зен моменти на вода – тој е многу стабилен и има вградена дополнителна подлога.
• Обликот за турирање е наменет за веслање на долги патеки, но е доволно широк и стабилен за почетници.
• Обликот на сурфање има двострана одлика – тој е дизајниран и за веслање и за сурфање и е погоден за почетници.
• Обликот за трки е наменет за трки и натпревари. Малку е незгоден за почетниците, бидејќи има подолга и потенка форма за да се постигне брзина и ефективно лизгање.

Ќе ви треба и лопатка (весла). СУП лопатките се направени главно од пластика, алуминиум, дрво или јаглеродни влакна. Општо правило е дека вашето лопатче треба да биде 15-25 см повисоко од вас.